کابینت های گلاس1402/11/29 4:01:09

کابینت های گلاس

خانهکابینت آشپزخانهکابینت مدرنکابینت های گلاس

کابینت های گلاس 

خانهکابینت آشپزخانهکابینت مدرنکابینت های گلاس

کابینت هایگلاس چیست؟

در نگاه اول به آشپزخانه، کابینت ها به چشم می خورند. بنابراین انتخاب کابینتی متناسب با اندازه آشپزخانه و نمای آن اهمیت بسیاری دارد. در بین انواع کابینت هایی که در بازار وجود دارد، می توان به کابینت های گلاس اشاره کرد.

مغذی این کابینت ها از جنس mdf، که ترکیب تکه چوب های ریز نرم و سخت است، تشکیل شده است. معنی گلاس، یعنی شیشه. همانطور که از اسم آن پیدا است، این کابینت ها دارای ظاهری شفاف و براق هستند. بنابراین پیشنهاد می شود، برای آشپزخانه هایی که کوچک هستند، از کابینت های، های گلاس استفاده کنیم.

ساخت این کابینت ها با استفاده از روکشی به نام، پلکسی گلس است. این روکش با استفاده از چسب هایی قوی به مغذی mdf چسبانده می شوند. این روکش ظاهری شبیه به شیشه دارد و براق و شفاف است. روکش پلکسی گلاس، نور خورشید را بازتاب می کند و به نورگیر تر شدن فضای آشپزخانه شما بسیار کمک می کند. این روکش ها در دو نوع ترک و ایرانی در بازار عرضه می شوند. لازم به ذکر است، هرچه میزان موج در سطح کابینت آشپزخانه کمتر باشد، کیفیت mdf آن بالاتر می باشد.

کابینت های گلاس چیست؟

لیست قیمت کابینت

در محاسبه قیمت کابینت های گلاس، عوامل زیادی دخیل هستند. متراژ، رنگ و نوع روکش انتخاب شده، از این عوامل هستند. اندازه، عمق و ارتفاع کابینت از عوامل تاثیر گذار بر قیمت تمام شده کابینت های گلاس می باشد.

برای محاسبه قیمت و دیدن لیست قیمت، به صفحه زیر مراجعه کنید.

فیلم معرفی کابینت های گلاس

با مشاهده فیلم زیر شما با کابینت های گلاس آشنا می شوید. همچنین مزایا و معایب این کابینت، به همراه رنگ بندی های متنوع آن، برای شما لیست شده اند.

برخی از پروژه های اجرایی کابینت آشپزخانه هایگلاس

چندی از پروژه های اجرا شده کابینت هایگلاس ماچوب را می توانید در این بخش مشاهده کنید. همچنین با کلیک بر روی دکمه قرار داده شده، تمامی نمونه های کابینت هایگلس اجرا شده را می توانید مشاهده کنید.

مزایا و معایب کابینت هایگلاس

با اینکه هایگلاس، روکشی محبوب است، اما لازم است قبل از خرید با ویژگی های این کابینت و معایبی که ممکن است برای شما داشته باشد آشنا شوید. با مطالعه این بخش با این خصوصیات آشنایی پیدا کرده و انتخاب خود را نهایی می کنید.

مزایا کابینت های گلاس

مزایایی که کابینت هایگلاس به همراه خواهد داشت، به شرح زیر می باشد:

  1. روکش براق
  2. رنگ بندی متنوع
  3. قیمت مناسب
  4. طرح های ساده و مینیمال
  5. عایق رطوبت
  6. تمیز کاری آسان

در ادامه با هم این خصوصیات را بررسی می کنیم و با آن ها آشنا می شویم.

روکش براق کابینت هایگلاس

کابینت هایی با روکش هایگلس، دارای روکشی براق هستند. این براقیت سبب شده است تا نور راحتتر بازتاب شود و به بزرگتر و نورانی تر شدن محیط آشپزخانه، کمک بسیاری کند. البته که هایگلاس را می توان در روکش های مات نیز سفارش داد، اما خوب نوع براق آن، طرفداران بیشتری دارد.

رنگ بندی متنوع کابینت هایگلاس

یکی از دلایل محبوبیت کابینت هایگلاس، سفارش این روکش ها در همه رنگ بندی ها است. سلیقه های متفاوتی برای دکور کردن منزل و آشپزخانه وجود دارد. برای مثال گاهی افراد دوست دارند که از رنگ های شاد و فانتزی بیشتری در وسایل خود استفاده کنند. گاهی نیز افراد دوست دارند تا رنگ های ترکیبی برای ایجاد هارمونی بیشتر در محیط استفاده کنند. در هر دو صورت در سفارش کابینت های گلاس، این امکان وجود دارد. یکی از رنگ هایی که بسیار محبوب است، رنگ سفید قهوه ای است. شما می توانید پروژه های کار شده مربوطه به این رنگ را در لینک زیر مراجعه کنید.

قیمت مناسب کابینت های گلس

روکش هایگلاس به نسبت دیگر روکش ها از جمله ممبران و روکش های چوبی، قیمت مقرون به صرفه تری دارند، بنابراین اگر می خواهید که هزینه کمتری برای ایجاد یک تغییر چشمگیر در محیط خود داشته باشید، پیشنهاد ما انتخاب کابینت سبک مدرن با روکش های گلاس است.

کابینت های گلاس چیست؟
کابینت هایگلاس طرح چوب براق

طرح های ساده و مینیمال کابینت هایگلس

روکش های گلاس در دسته بندی کابینت مدرن قرار می گیرد. واژه مدرن به سبکی اختصاص داده می شود که طراحی های کمی در آن دیده می شود. ساده است و مینیمال. اگر طرفدار این سبک ها در دکوراسیون منزل خود هستید، این گزینه بهترین انتخاب شما است.

اصولا کابینت های مدرن، بدون طرح و ساده هستند و فقط روکشی براق روی بدنه ام دی اف آن ها قرار می گیرد. برخی از افراد طرفدار سبک های مینیمال هستند اما خیلی ساده بودن را نمی پسندند. به همین منظور کابینت هایگلاس را به صورت ترکیبی سفارش می دهند. یکی از بهترین و پرطرفدارترین آن ها کابینت سفید طوسی های گلاس است. این ترکیب رنگ به شدت در نورانی تر به نظر رسیدن فضا نقش دارد.

کابینت هایگلاس عایق رطوبت

مسئله رطوبت گیری در کابینت یک موضوع مهم است. زیرا که آشپزخانه به دلیل فعالیت هایی مثل شستشو و پخت و پز در معرض رطوبت و آب قرار دارد. اگر رطوبت و آب به داخل کابینت نفوذ کند، سبب خسارت هایی از جمله باد کردن کابینت می شود. اما در کابینت هایگلاس، با استفاده از روکش ها پلاستیکی مقاوم که روی کابینت پرس می شود، این مشکل حل شده است.

تمیز کاری آسان کابینت های گلاس

تمیز کردن کابینت های گلاس و در کل تمامی کابینت های سبک مدرن، بسیار راحت است. زیرا که طراحی ندارد و سطح بسیار صاف و صیقلی دارد. شما می توانید با دستمالی کمی نمدار، کابینت را تمیز کنید.

معایب کابینت های گلاس

هر کابینتی علاوه بر مزایایی که دارد، معایبی نیز دارد. آشنایی با آن ها کمک می کند که انتخاب درستی برای دکور آشپزخانه خود داشته باشید. معایب کابینت های گلاس به شرح زیر است:

  1. خط و خش و لک پذیری بالا
  2. دارای لبه های تیز

باید دقت داشته باشید که کابینت هایگلاس، دارای مزایای زیادی به نسبت معایب خود است. بنابراین برای انتخاب این کابینت شکی نداشته باشید.

کابینت های گلاس چیست؟
کابینت های گلاس چیست؟

خط و خش و لک پذیری کابینت های گلاس

کابینت هایگلاس به دلیل اینکه سطح صافی دارند، زودتر لک را به خود جذب می کنند. این مسئله با تمیز کردن با یک دستمال نم دار به سرعت حل می شود. اما در مورد خط و خش  باید کمی مراقب بود. سعی کنید اشیای تیزی مثل چاقو به کابینت برخورد نکند تا ظاهر کار دچار ایراد نشود و عمر کابینت کم نشود.

البته از ذکر این نکته غافل نشویم که در جدیدترین مدل کابینت هایگلاس، که روکشی متفاوت تر است، این ویژگی به طور کامل اصلاح شده است. این روکش که اکثرا آن را با نام پلی لاک می شناسند، علاوه بر مقاومت در برابر خط و خش، سظح بسار صاف و آینه ای دارد.

کابینت هایگلاس دارای لبه های تیز

ورق هایی که در کابینت هایگلاس، استفاده می شود، تیز است. در هنگام ساخت این کابینت از روش سمباده زدن برای از بین بردن تیزی کار استفاده می کنند.

شما می توانید جهت ثبت سفارش از ماچوب و دریافت طراحی سه بعدی به صفحه زیر مراجعه کنید.

چرا کابینت های گلاس را انتخاب کنیم؟

کسانی که طرفدار سبک کابینت مدرن هستند، برای دکور کردن آشپزخانه خود کابینت های گلاس را انتخاب می کنند. ظاهر آن ها اغلب ساده است و می توان با ترکیب کردن رنگ ها با یکدیگر یا تغییر رنگ نوار ها یا صفحات رویی ظاهر آن ها را کمی متفاوت کرد. حتی می توانید با مشورت گرفتن از یک دکوراتور دیزاین کاشی آشپزخانه خود را تغییر دهید تا در کنار سادگی از تغییرات چشمگیری را داشته باشید. همچنین می توانید این کابینت ها را با ام دی اف یا طرح های چوبی ست کنید.

کابینت؛ در واقع کمد های فلزی و یا مغزی های ساخته شده از الوار های کوچک و بزرگ هستند. در این روز ها cabinet با پوشش های متفاوتی، ساخته می شوند. وسایل ریز و درشت آشپزخانه، در گنجه و یا کابینت آشپزخانه جای می گیرند. علاوه بر آن این قفسه ها در چیدمان آشپزخانه و یا چه طور به نظر رسیدن آن نقش مهمی دارد. زیرا که بیشترین دکور مطبخ تحت تاثیر کابینت ها هستند.

هایگلاس یکی از پرفروش ترین سبک های کابینت می باشد. این کابینت در دسته بندی سبک مدرن قرار دارد. ممکن است که طرفدار سبک های کلاسیک و یا طراحی خطوط روی درب های کابینت باشید. در این صورت پیشنهاد ما به شما کابینت ممبران است. در مدل ممبران نیز شما می توانید کنده کاری های کابینت را در ساده ترین و یا شلوغ ترین حالت سفارش دهید.

اکنون ممکن است این سوال پیش بیاید که تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس در چیست؟ در لینک قرار داده شده به صورت مفصل به تفاوت های این دو کابینت پرداخته ایم. همچنین در فیلم قرار داده شده، توضیحات بیشتری را در مورد تفاوت های این دو کابینت قرار داده ایم.

عکس کابینت هایگلاس

انواع رنگ های کابینت هایگلاس

کابینت های گلاس، در رنگ های مختلفی تولید می شود. رنگ های خنثی و فانتزی با طرح های متفاوت جزو تولیدات هستند. در این بخش شما را با رنگ بندی کابینت های گلاس آشنا می کنیم.

کابینت های گلاس رنگ سفید

رنگ سفید کابینت های گلاس، از براقیت زیادی برخوردار است. این رنگ با بازتابش نور، براقیت را دو چندان نمایش می دهند. شما می توانید با ترکیب این رنگ با دستگیره های رنگی مثل طلایی آن را دیزاین کنید. همچنین می توانید، صفحه رویی کابینت یا صفحه رویی نمای یخچال را رنگی انتخاب کنید. برای کابینت سفید می توانید از رنگ های ترکیبی مانند: سفید طلایی، قهوه ای، طوسی، مشکی، نقره ای و گردویی استفاده کنید.

عکس کابینت هایگلاس
عکس کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس رنگ کرم

کابینت های رنگ کرم، طرفدار بسیار زیادی دارد. اگر قصد دارید، کابینت های گلاس کرم رنگ را انتخاب کنید، قبل از سفارش باید به رنگ کفپوش و دیوار آشپزخانه خود دقت کنید. اگر کفپوش یا دیوار ترکیبی از رنگ های کرم و یا قهوه ای باشند، می توانید کابینت را با رنگ های کرم و سفید سفارش دهید.  از رنگ های متنوع کرم کاپوچینو، نسکافه ای و قهوه ای می باشد. به طور کلی کابینت های کرم، بسیار ترکیب خوبی را با رنگ های گرم می توانند داشته باشند.

عکس کابینت هایگلاس
عکس کابینت هایگلاس

کابینت های گلاس مشکی

رنگ مشکی برای کابینت از رنگ های خاص و لاکچری به حساب می آید. با ترکیب رنگ مشکی با سفید، می توانید هم ظاهر آشپزخانه خود را شیک کنید و هم از بازتاب نور رنگ سفید برای نورگیرتر کردن آشپزخانه خود استفاده کنید. همچنین می توانید با ترکیب کردن نوار های سفید یا سایر رنگ های فانتزی ظاهر این کابینت ها را مطابق با سلیقه خود دیزاین کنید. این رنگ ها ظاهری مدرن دارند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که روکش ها و رنگ های ترکیبی قیمت کابینت آشپزخانه را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

عکس کابینت هایگلاس
عکس کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس اکلیلی

کابینت های، های گلاس اکلیلی طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. رنگ های اکلیلی براقیت و نور بیشتری را به از خود نشان می دهند. به طور کلی کابینت های گلاس اکلیلی در رنگ های سفید و کرم و بژ بسیار طرفدار دارد. اکلیل های به کار رفته در رنگ این کابینت ها عمدتا نقره ای یا طلایی هستند. بنابراین می توانید دستگیره یا رنگ صفحه کانتر را مطابق با این رنگ ها انتخاب کنید.

لازم به ذکر است به غیر از هایگلاس می توانید کابینت پلی لاک را نیز در رنگ های روشن و اکلیلی و همچنین به صورت ترکیبی سفارش دهید.

عکس کابینت هایگلاس
عکس کابینت هایگلاس

کابینت های گلاس رنگ های فانتزی

ترکیب رنگی سفید با سبز، بنفش یا آبی و سایر رنگ های دیگر، آشپزخانه شما را متفاوت می کند. استفاده از رنگ های متفاوت، باعث ایجاد کنتراست در محیط می شود. همچنین شما می توانید این رنگ ها را با رنگ لوستر یا سایر وسایل تزئینی در آشپزخانه ست کنید.

یکی دیگر از رنگ هایی که می توانید برای کابینت آشپزخانه خود سفارش دهید، طوسی است. ترکیب این رنگ با سفید سبب ایجاد کنتراست در محیط می شود. همچنین این رنگ بیشترین همخوانی را با دکوراسیون آشپزخانه ها می تواند داشته باشد. در مقاله کابینت سفید طوسی، به طور دقیق انواع مدل ها برای این رنگ کابینت را بررسی کرده ایم.

عکس کابینت هایگلاس
عکس کابینت هایگلاس

کابینت های گلاس مات

یکی دیگر از رنگ های پرطرفدار امروزی، کابینت های مات هستند. می توان با ترکیب کردن کابینت های مات با کاشی های دیواری براق یا استفاده از کابینت های مات به همراه شیشه های مات، ترکیب خاص و شیکی را به وجود آورد. همچنین، از اهمیت، رنگ کابینت با کفپوش های خود غافل نشوید.

به طور کلی ایجاد کنتراست در محیط، هم باعث بزرگتر دیده شدن فضا می شود و هم تنوع رنگ ها در آشپزخانه، مخصوصا برای بانوان که تایم زیادی را در آشپزخانه می گذارانند، می تواند گزینه خوبی باشد. علاوه بر آن ترکیب رنگ ها با یکدیگر می تواند جنبه اقتصادی هم داشته باشد. زیرا که استفاده از متریال های مختلف در کنار یکدیگر، قیمت تمام شده کار راه نیز کاهش می دهد.

عکس کابینت هایگلاس
عکس کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس سفید طلایی

از دیگر رنگ های کابینت هایگلاس، سفید طلایی است. اغلب فکر می کنیم که رنگ سفید طلایی، برای کابینت های سبک کلاسیک مورد استفاده است. اما طراحان دکوراسیون آشپزخانه، این نظریه را رد می کنند. ترکیب رنگ سفید با طلایی، سبب براقیت و بازتاب نور بیشتر می شود. شما می توانید در لینک زیر با انواع طرح های کابینت سفید طلایی، آشنا شوید و سفارش خود را ثبت کنید.

عکس کابینت هایگلاس
عکس کابینت هایگلاس

مدل ویترین کابینت های گلاس

شاید فکر کنید که ویترین های کابینت بیشتر برای سبک کلاسیک سفارش گرفته می شود. اما می توان ویترین برای کابینت های مدرن علی الخصوص برای هایگلاس سفارش داد. ویترین کابینت در واقع فضایی است که می توان ظروف تزئینی را در آن جای داد. این بخش ابعاد و اندازه ای شبیه به کابینت های معمولی دارد اما به جای درب از شیشه استفاده می شود. دلیل آن هم این است که با نمایان شدن ظروف و اشیای تزئینی به زیبایی کابینت افزوده شود.

مدل ویترین کابینت هایگلاس بدین صورت است که می توان یک یا دو بخش از کابینت را با درب شیشه ای سفارش داد. حال می تواند این بخش ها در کنار هم باشند و یا با فاصله از یکدیگر. مدل دیگر ویترین کابینت هایگلس این است که به مانند کابینت کمدی ساخته شود و درب شیشه ای داشته باشد. حتی می توان برای زیبایی بیشتر کار از درب شیشه ای استفاده نکرد و فضا بدون درب باشد.

عکس کابینت هایگلاس
عکس کابینت هایگلاس

دکور کابینت های گلاس

نمای ظاهری کار تاثیر بسزایی در دکوراسیون آشپزخانه دارد. اولین مورد انتخاب رنگ است. در مقاله راهنمای انتخاب رنگ کابینت، به صورت مفصل به این موضوع اشاره کرده ایم. اما به صورت کلی، در انتخاب رنگ باید به دیگر اجزای آشپزخانه مثل کفپوش ها و کاشی های بین کابینتی توجه کرد. همچنین رنگ های خنثی می تواند بهترین گزینه باشد، زیرا با بقیه اجزای آشپزخانه به راحتی ست می شود.

شما می توانید از برخی تزئینات دیگر برای کابینت خود استفاده کنید. مثلا برای نمای بهتر در شب و مواقع تاریکی از چراغ های زیر کابینتی استفاده کنید. این چراغ ها در نورانی تر شدن محیط تاثیر چندین برابری دارند، زیرا که سطح کابینت های گلاس، براق است و بازتاب نور بیشتری دارند.

باقی موارد مربوط به دکور آشپزخانه مربوط به طراحی درب کابینت است. در دکور های امروزی هر چه قدر که طراحی ساده تر و به دور از شلوغی باشد، طرفدار بسیاری دارد. در واقع به دلیل آپارتمانی شدن و محدودیت در فضا کارایی و جادار بودن کابینت اهمیت بیشتری دارد.

عکس کابینت هایگلاس
عکس کابینت هایگلاس

سوالات متداول مشتریان در رابطه با کابینت هایگلاس و پاسخ به آن ها

بدنه و روکش کابینت های گلاس از چیست؟1401/8/2 12:06:54

بدنه کابینت هایگلاس از ام دی اف ساخته شده است. برای رویه این کابینت نیز از روکش براق و شیشه ای با نام های گلاس استفاده می شود. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به سایت ماچوب مراجعه کنید.

کابینت هایگلس را در چه رنگ هایی می توان سفارش داد؟1401/8/2 12:33:03

روکش های کابینت های گلاس در تمامی رنگ ها تولید می شود. شما می توانید در تمامی طیف های رنگی خنثی و فانتری در دو حالت مات و براق سفارش دهید. برای اطلاعات بیشتر با گروه ماچوب در ارتباط باشید.

ثبت ديدگاه

برگشت به بالا