کابینت روکش چوب

خانهکابینت آشپزخانهکابینت کلاسیککابینت روکش چوب

کابینت روکش چوب

خانهکابینت آشپزخانهکابینت کلاسیککابینت روکش چوب

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت روکش چوب از مغزی ام دی اف است. روکش موجود در این کار یک لایه نازک چوب می باشد و روی ام دی اف، به وسیله نوعی چسب قرار می گیرد. روکش چوب، به عنوان درب های کابینت استفاده می شود.

این نوع کابینت از ام دی اف های گلاس گران تر و از کابینت های تمام چوب، ارزان تر است. معمولا از چوب بلوط در ساخت آن ها استفاده می شود. برای اینکه به کابینت تمام چوب، شباهت داشته باشد، از خطوط و طرح های ساده استفاده می شود. ایجاد طرح ها توسط دستگاه cnc انجام می شود.

کابینت روکش چوب چیست؟

لیست قیمت کابینت

تعیین قیمت کابینت روکش چوب به عوال زیادی بستگی دارد. برای مثال می توان متراژ آشپزخانه را نام برد. همچنین جنس ام دی اف در بدنه، نوع چوب به کار رفته به عنوان روکش و همچنین ضخامت آن، یراق آلات به کار رفته شده و نوع رنگی که انتخاب می کنید را می توان نام برد. در صفحه زیر شما با تمامی این متریال و همچنین نحوه محاسبه قیمت، آشنا می شوید.

مزایا و معایب کابینت روکش چوب

قبل از خرید کابینت آشپزخانه  خود، باید از مزایا و معایب آگاه باشید، تا خرید مطمئن تری را تجربه کنید. آگاهی از مزایا و معایب کابینت روکش چوب به شما این امکان را می دهد که متناسب با شرایط خرید خود راز انجام دهید. در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

مزایا کابینت روکش چوب

در این بخش به بررسی مزایا کابینت روکش چوب می پردازیم:

  • قابلیت ابزار خوری بالایی دارد و می توان در طرح ها و شکل های مختلفی آن ها را دیزاین کرد.
  • شباهت بسیار زیادی به کابینت تمام چوب دارد.
  • از رنگ های پلی استر و پلی اورتان در ساخت آن ها استفاده شده است. این متریال در برابر رطوبت مقاومت خوبی دارد.
  • با توجه به استفاده از روکش چوبی در آن ها، می توان از دستگیره ها در طرح های مختلفی در آن ها استفاده کرد.
مزایا کابینت روکش چوب

در کل کابینت روکش چوب، از نظر ظاهری با کابینت تمام چوب، شباهت بسیار زیادی دارد. شما با سفارش روکش چوب می توانید با هزینه کمتری کابینت خود را شبیه به تمام چوب سفارش دهید.

معایب کابینت روکش چوب

معایب کابینت روکش چوب

این بخش به بررسی معایب کابینت روکش چوب اختصاص داده شده است:

  • اگر در مجاورت اشیا تیز و برنده باشد، و روکش چوب آن آسیب ببیند، باعث جذب رطوبت شده و ورق های چوب متورم می شوند.
  • در صورت استفاده از رنگ های بی کیفیت، در اثر تابش خورشید، لک می شود. همچنین ممکن است در برابر رطوبت و حرارت مقاومت لازمه را نداشته باشد.

امکان سفارش کابینت آشپزخانه منزل در سبک کلاسیک و با روکش ممبران وجود دارد. همچنین نوع دیگری از کابینت مدل کلاسیک وجود دارد که با چوب طبیعی ساخته می شود. شما می توانید برای اطلاع از نحوه محاسبه قیمت به صفحه قیمت کابینت کلاسیک مراجعه کنید.

پروژه های کابینت روکش چوب

فیلم کابینت روکش چوب

فیلم زیر شما را با انواع روکش های کابینت چوب آشنا می کند. این فیلم توسط گروه مهندسی معماری ماچوب تهیه شده است، حتما آن را تماشا کنید.

تماس با گروه مهندسی ماچوب

انواع کابینت روکش چوب

همانطور که گفته ایم، این کابینت ها از مغزی ام دی اف و روکش نازک چوب، ساخته می شوند. روکش های چوب عمدتا دو مدل دارند: روکش چوب طبیعی، روکش چوب مصنوعی. در این بخش به بررسی انواع روکش ها می پردازیم.

کابینت روکش چوب طبیعی

این کابینت همراه با بدنه ام دی اف است، به همراه روکشی از جنس چوب طبیعی. از ویژگی های چوب طبیعی این است که، به راحتی کار طراحی روی آن انجام می شود. شما می توانید انواع منبت کاری و برجستگی ها را مطابق سلیقه خود سفارش دهید. قیمت کابینت آشپزخانه با روکش چوب طبیعی بالاتر از روکش چوب مصنوعی است. این کابینت ها نباید در هوای بسیار معتدل و مرطوب باشند.

کابینت روکش چوب طبیعی قهوه ای

کابینت روکش چوب راش

چوب راش از گزینه هایی است که می توان به عنوان روکش کابینت استفاده کرد. راش به دلیل اینکه گره کمتری در بافت خود دارد، ظاهر ساده تری نیز دارد. رنگ چوب راش صورتی متمایل به قرمز است. بنابراین اگر قصد سفارش کابینت روکش چوب در رنگ های قهوه ای روشن و برخی تناژ های کرم را دارید، از این چوب استفاده کنید.

کابینت با روکش چوب راش

کابینت روکش چوب بلوط

یکی از پرطرفدارترین چوب ها برای ساخت کابینت، چوب بلوط است. ساختار چوب بلوط نیز دارای حداقل گره می باشد و ظاهر شلوغی ندارد. از مزایای روکش چوب بلوط می توان به رنگ پذیری خوب آن اشاره کرد. اگر بخواهید که کابینت روکش چوب خود را در رنگ های روشن به خصوص سفید سفارش دهید، پیشنهاد ما به شما استفاده از چوب بلوط است.

کابینت سبک کلاسیک با روکش چوب بلوط

کابینت روکش چوب ملچ

چوب ملچ نسبت به دیگر نوع ها کمیاب تر است. از نظر ظاهری نیز مانند بلوط دارای گره های کم ولی طول موج است. به دلیل کمیاب بودن نیز قیمت بالاتری نسبت به نوع های دیگر چوب های طبیعی دارد. جهت آشنایی بیشتر با چوب هایی که می توانید برای ساخت کابینت روکش از آن ها استفاده کنید می توانید مقاله انواع چوب کابینت را مطالعه کنید.

سبک کلاسیک کابینت با روکش چوب طبیعی ملچ

کابینت روکش چوب مصنوعی

این کابینت ها از ورق های نازکی مثل کاغذ های تزئینی و یا حتی غیر تزئینی ساخته می شوند. ورق های چوب مصنوعی با اپوکسی های متنوعی مثل فرمالدئید و ملامین ترکیب می شوند. این ورق ساخته شده به خودی خود محکم نیست، بنابراین برای دوام کار به ترکیب آن ها اکلریک و یا PVC اضافه می کنند. بعد از این کار نیز نوبت لایه نهایی است. یعنی کابینت رنگ زده می شود.

کابینت با روکش چوب مصنوعی طرح چوب

گالری عکس کابینت روکش چوب

کابینت آشپزخانه سفید با روکش چوب
کابینت کلاسیک روکش چوب طبیعی با سنگ مشکی
کابینت آشپزخانه کلاسیک روکش چوب سفید
کابینت آشپزخانه کلاسیک روکش چوب قهوه ای همراه با جزیره ناهار خوری
کابینت کلاسیک با طراحی ساده روکش چوب
کابینت آشپزخانه کلاسیک روکش چوب طبیعی
کابینت آشپزخانه روکش چوب بلوط
سبک کلاسیک کابینت با روکش چوب طبیعی ملچ
رنگ سفید کابینت روکش چوب همراه با منبت کاری و دستگیره های طلایی
کابینت روکش چوب طبیعی کرم و رگه های قهوه ای
کابینت آشپزخانه روکش چوب طبیعی قهوه ای
کابینت آشپزخانه روکش چوب طبیعی بدون جزیره
کابینت آشپزخانه روکش چوب سفید با سنگ روی کابینتی
کابینت مدل کلاسیک با روکش چوب همراه با جزئیات تزئینی
کابینت مدل روکش چوب همراه با جزیره و منبت کاری

کابینت روکش چوب سفید

کابینت آشپزخانه به همراه روکش چوب را می توان در رنگ های بسیاری سفارش داد. اما اگر به دنبال بزرگتر دیده شدن فضای آشپزخانه خود هستید و با می خواهید کابینت روکش چوب را در سبک مدرن سفارش دهید، رنگ سفید انتخاب مناسبی است.

رنگ سفید چون نور را به خوبی منعکس می کند، سبب می شود تا آشپزخانه شما بزرگتر به نظر برسد. اگر کابینت روکش چوب را پسند کرده اید ولی محیط شما کوچک است می توانید رنگ سفید کابینت را همراه با طراحی بسیار کم انتخاب کنید.

کابینت روکش چوب طبیعی رنگ سفید بدون جزیره

یکی از نکاتی که در هنگام خرید کابینت سفید روکش چوب باید در نظر داشته باشید، نوع رنگ به کار رفته است. همانطور که گفته شد، از دو رنگ پلی اورتان و پلی استر به عنوان مرحله آخر کار و به عنوان رنگ آمیزی در سطح کابینت اجرا می شود.

برای رنگ سفید می توان از پلی استر استفاده کرد. دو نوع رنگ پلی استر وجود دارد: یک مواد و دو مواد. برای رنگ سفید باید از پلی استر یک مواده استفاده کرد، زیرا پلی استر دو مواد رنگ کابینت را زرد می کند. اما اشکال کار پلی استر یک مواد این است که استحکام کافی را ندارد. اما راه حل چیست؟ به جای استفاده از رنگ پلی استر می توان از پلی اورتان استفاده کرد. در این صورت کیفیت و ظاهر کار حفظ می شود. اگر مایل هستید، که کابینت روکش چوب سفید سفارش دهید، می توانید با مراجعه به لینک زیر نمونه پروژه های کار شده ماچوب را ببنید و طراحی خود را انتخاب کنید.

شما می توانید جهت ثبت سفارش از ماچوب و دریافت طراحی سه بعدی به صفحه زیر مراجعه کنید.

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه روکش چوب

کابینت ها می توانند تاثیر به سزایی در دکوراسیون خانه داشته باشند. این مورد خصوصا در مورد آشپزخانه های اپن و یا با نمای جزیره صادق است. به دلیل استفاده از رنگ های پلی اورتان و پلی استر شما امکان سفارش کابینت روکش چوب را با هر تنوع رنگی دارید.

اغلب کابینت روکش چوب به دلیل طراحی خاص بدنه و برجستگی ها و همچنین استفاده از لایه چوبی در سطح خود انتخاب می شوند. در واقع کابینت روکش چوب، انتخاب افرادی است که به طرح های چوبی علاقه مند هستند اما نمی خواهند هزینه ای برابر با کابینت تمام چوب داشته باشند. بنابراین رنگ های قهوه ای، کرم، فندقی و گردویی به نسبت دیگر رنگ ها مورد پسند خریداران است.

لازم به ذکر است که از زیبایی و سادگی رنگ سفید نیز غافل نشوید. همانطور که گفته شد این رنگ فضا را بزرگتر نشان می دهد. به علاوه بسیار پرطرفدار است.

طرح های چوب به دلیل اینکه سبب ایجاد محیطی گرم و صمیمی می شوند، طرفداران بسیاری دارد. علاوه بر آن کسانی که طرح های چوبی را انتخاب می کنند، خیالشان از هماهنگی دکور منزل خود راحت است، زیرا که طرح های چوبی به راحتی با هر دکوری هماهنگ می شوند. اما گاهی فقط انتخاب طرح های چوبی نیست؛ باید از طرح ها و همچنین ترند های روز دنیا در اطلاع باشید. به همین منظور مقاله ای به نام انواع کابینت آشپزخانه طرح چوب برایتان حاضر کرده ایم و در مورد مدل های روز دنیا در آن صحبت کرده ایم. همچنین ایده و عکس های بسیاری نیز برای شما قرار دادیم.

کابینت روکش چوب با بهترین رنگ کرم به سبک کلاسیک و همراه جزیره

اجزای کابینت روکش چوب

کابینت روکش چوب، در دسته کابینت کلاسیک می باشد. این مدل کابینت، هم دارا تاج و پاخور و منبت کاری هایی هستند. در این بخش به بررسی آن ها می پردازیم.

درب کابینت روکش چوب

درب کابینت روکش چوب، از ترکیب mdf خام و لایه ای از چوب طبیعی ساخته می شود. به طوری که بدنه کار را ام دی اف تشکیل می دهد و برای قسمت برجستگی ها و طراحی ها از روکش چوب استفاده می شود.

درب کابینت روکش چوب طبیعی رنگ قهوه ای
منبت کاری به سبک کلاسیک کابینت روکش چوب

منبت کاری کابینت روکش چوب

کابینت های کلاسیک عمدتا دارای حکاکی و منبت کاری هایی هستند. معمولا در ستون ها و سرستون ها، تاج و پاخور کار می شود. منبت کاری ها فضای کار را نوستالژیک می کند و طرفداران بسیاری هم دارد.

اما در هنگام سفارش باید دقت کنید، زیرا استفاده از طراحی های شلوغ برای آشپزخانه هایی که فضای کوچکی دارند، مناسب نیستند. طرح ها و برش های این کابینت روی روکش های چوبی و به وسیله دستگاه سی ان سی کار می شود.

کاور هود کابینت روکش چوب

نمای هود را در آشپزخانه، می توان از مهم ترین فضاها دانست. شما می توانید با استفاده از هود باکس، این قسمت را مرتب کنید. معمولا در دو طرف گاز از ستون هایی با طراحی و منبت کاری استفاده می شود.

باز هم باید دقت داشته باشید، که اگر فضای شما کوچک است، از ساده ترین طراحی استفاده کنید.

کاور هود کابینت کلاسیک روکش چوب سفید با سنگ مشکی
کابینت روکش چوب طبیعی کرم همراه با جزیره

جزیره کابینت روکش چوب

در ساخت اغلب کابینت ها، جزیره یا کانتر نیز وجود دارد. این قسمت معمولا در وسط آشپزخانه یا حد فاصل آشپزخانه و پذیرایی نصب می شود.

برای روی صفحات جزیره، معمولا از سنگ کورین استفاده می شود. در کابینت های روکش چوبی، از متریال های دیگری هم می توان برای صفحه رویی جزیره استفاده کرد.

صفحه کابینت روکش چوب

همانطور که می دانید برای زیبایی کار و هم نگهداری آسان تر از صفحه روکابینتی استفاده می شود. این صفحات جنس های متنوعی دارند. برای کابینت روکش چوب می توانید از سنگ های طبیعی استفاده کنید. اما این سنگ ها قیمت بالایی دارند. علاوه بر آن استفاده از صفحات کوارتز، کورین و گرانیت نیز برای این کار توصیه می شود.

کابینت آشپزخانه به سبک کلاسیک با روکش چوب و صفحه رویه کرم

سوالات متداول مشتریان در رابطه با کابینت روکش چوب و پاسخ به آن ها

کدام نوع چوب برای کابینت روکش چوب مناسب تر است؟1401/2/1 6:50:35

روکش های چوبی متفاوتی برای این سبک کابینت استفاده می شود. انتخاب هر کدام از آن ها بستگی به طرح انتخابی شما و بودجه در نظر گرفته شده دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به گروه مهندسی معماری ماچوب مراجعه کنید.

برای آشپزخانه بهتر است از کابینت روکش چوب استفاده شود یا سبک مدرن؟1401/2/1 8:30:57

همانطور که می دانید، دکوراسیون داخلی خانه شما و متراژ آشپزخانه بر انتخاب نوع کابینت تاثیر گذار است. برای انتخاب نوع روکش برای کابینت آشپزخانه خود با شماره های موجود در این صفحه تماس بگیرید.

توسط |1402/4/4 7:57:49مرداد 9ام, 1401|

ثبت ديدگاه

برگشت به بالا