راهنمای خرید آبچکان داخل کابینت

راهنمای خرید آبچکان داخل کابینت ، بدون شک آبچکان یکی از لوازم ضروری در کابینت آشپزخانه به شمار میرود که در مدل های متنوعی عرضه می شود.

خانم های ایرانی همراه علاقه دارند تا آبچکان به صورت مستقیم در بالای سینک داخل کابینت قرار گیرد.

تنوع در جنس، قیمت مناسب، سایز (یونیت) مختلف، دسترسی آسان به ظروف و از همه مهمتر نحوه تقسیم بندی آبچکان برای جاگذاری ظروف بسیار مهم و حائز اهمیت است.

امکان برش آبچکان در صورت بزرگ بودن طول آن نسبت به کابینت و ایجاد نظم در محیط از جمله عواملی هستند که باعث افزایش تمایل مشتریان به خرید آبچکان داخل کابینت شده اند.

اما پیش از انتخاب یک آبچکان باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

تناسب جنس کابینت آشپزخانه با آبچکان

کابینت آشپزخانه ی شما از جنس فلز باشد یا ام دی اف در انتخاب آبچکان اهمیت دارد.

پس این نکته را به خاطر داشته باشید که پیش از هر اقدام ابتدا به جنس کابینت خود توجه کرده سپس از میان مدل هایی که برای آن مناسب هستند، یکی را خریداری نمایید. این مورد (مخصوص کابینت فلزی یا ام دی اف) معمولا توسط تولید کننده در مشخصات فنی آبچکان ذکر شده است.

ابعاد آبچکان و کابینت مربوط به آن

ابتدا با استفاده از یک متر طول، عرض و ارتفاع کابینت مورد نظر (یونیت) را با دقت اندازه گیری کنید. طول آبچکان معمولا ۳٫۲ سانتی متر کمتر از طول کابینت محل نصب است.

بعد از یادداشت این اندازه ها به آسانی می توانید آنچه مورد پسندتان است را بیابید. با این اقدام از تعویض آبچکان نیز پیشگیری خواهید کرد.

راهنمای خرید آبچکان داخل کابینت

جنس آبچکان داخل کابینت

اغلب آبچکان های داخل کابینت از دو جنس استیل (درجه ی یک و دو) و آبکاری تولید می شوند که هرکدام دارای مزایای خاص خود هستند.

آبچکان استیل دوام بیشتری دارد و در طراحی آن محل قرار گیری ظروف کوچک و بزرگ تفکیک داده شده است. از طرفی قیمت آبچکان آبکاری ارزان تر است. حال با توجه به این موارد انتخاب نهایی با شماست.

آبچکان یک یا دو طبقه

در خرید آبچکان به تعداد ظروفی که به صورت روزانه مورد شستشو قرار می گیرند توجه کنید. اگر حجم آن ها زیاد است توصیه می کنیم که از آبچکان های دو طبقه استفاده کنید. البته نکته ی مهم اینجاست که ارتفاع کابینت باید مناسب نصب این مدل از آبچکان باشد.

راهنمای خرید آبچکان داخل کابینت

 نصب آبچکان داخل کابینت

در انتخاب آبچکان داخل کابینت اولویت را به مدل هایی اختصاص دهید که نصب آنها با سهولت بیشتری انجام می شود. همواره می توان به این نکته مهم اشاره داشت که هرچه نصب راحت تر انجام گیرد راحت تر نیز آمکان تعویض و یا تمیز کردن آن وجود دارد. به عنوان مثال در طراحی برخی از آبچکان ها مگنت (آهنربا) در دو سوی آن ها تعبیه شده است. با استفاده از این مگنت ها می توان به آسانی و بدون نیاز به ابزار، آبچکان را داخل کابینت نصب کرد.

در برخی نیز با گذاشتن قید های فلزی در دو طرف بدنه کابینت آبچکان به راحتی در این قید ها محکم شده و به راحتی نیز از جای خود بیرون می آید. این سهولت در باز و بست کردن آبچکان برای هر آشپزخانه ای لازم است تا در موقع نیاز دیگر برای تمیز کردن یا باز و بست آن نیازی به ابزار اضافی و صرف انرژی نخواهید داشت.

راهنمای خرید آبچکان داخل کابینت

لوازم جانبی آبچکان داخل کابینت

اگر تمایل دارید که از میان مدل های جدید آبچکان داخل کابینت یکی را انتخاب کنید. بهتر است که سینی کف، نگه دارنده ی بشقاب، امکان جابجایی و خروج آن را به خاطر داشته باشید. زیرا سینی کف از ریختن آب ظروف بر روی سینک جلوگیری می کند. همچنین نگه دارنده ی بشقاب مانع افتادن و یا شکستن آن ها شده و امکان قرار دادن بشقاب هایی با سایزهای مختلف را در آبچکان فراهم می کند.