مدل های زیبا و متنوع انواع کمد دیواری مدرن و کلاسیک در سال ۲۰۱۸ را در این مطلب گردآوری نموده ایم و قصد آن را داریم که ضمن معرفی جدیدترین طرح های کمد دیواری با جنس های مختلف همچنین مدل های مختلف کمد دیواری که در سال ۲۰۱۸ خیلی پرکاربرد هست مخصوصا کمد دیواری ریلی و کمد دیواری آکاردئونی را به شما معرفی نماییم و ایده های جدید و مناسب در جهت انتخاب مدل کمد دیواری به شما ارائه هیم تا هنگام خرید کمد دیواری به شما کمک کند. در ادامه گروه مهندسی معماری ماچوب به شما پیشنهاد می کند که این مجموعه بی نظیر را ملاحظه نموده و با طراحی های زیبا و شیک مناسب با فضای منزل آشنا شوید. تا پایان با این تصاویر جذاب همراه ما باشید.

کمد دیواری معمولا در دو سبک مدرن و کلاسیک تقسیم بندی می شود که انتخاب آن کاملا به سلیقه شخصی شما برمی گردد ، وجود کمد دیواری با سبک مدرن و شیک نقش مهمی در دکوراسیون داخلی منزل دارد و به زیباتر شدن اتاق های منزل شما کمک زیادی می کند. انتخاب یک کمد دیواری شیک ، زیبا و مناسب باعث می گردد علاوه بر جمع آوری وسایل اضافه، فضای منزل بزرگ تر به نظر آید و همچنین اهمیت فراوانی در زیبایی منزل و شیک و مدرن بودن دکوراسیون داخلی منزل دارد. بر همین اساس انتخاب مدل کمد دیواری مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

عکس کمد دیواری
کمد دیواری ام دی اف
عکس کمد دیواری
عکس کمد دیواری
عکس کمد دیواری

اولین تفاوت کمد دیواری اتاق خواب با کمد دیواری پذیرایی در ظاهر آن می باشد. کمد دیواری پذیرایی به دلیل آن که در معرض دید میهمانان قرار می گیرد باید ظاهری آراسته داشته باشد ، معمولا کمد دیواری پذیرایی فضاهایی برای چیدمان وسایل تزئینی از قبیل ظرف و ظروف دارند به همین دلیل نیازی نیست که عمق زیادی داشته باشند . کمد دیواری اتاق خواب قاعدتا فضاهایی برای چیدمان لباس رختخواب و یا وسایل شخصی افراد را دارند پس باید عمق آن ها در حدی باشد که رختخواب و یا لباس ها به راحتی در آن ها جای بگیرد . کمد دیواری اتاق خواب عمقی بین ۵۵ تا ۶۰ دارد در صورتی که کمد دیواری پذیرایی می تواند تا ۳۰ سانت هم عمق آن کم شود.

این مرحله یک مرحله بسیار مهم در انتخاب و خرید کمد دیواری محسوب می شود و نیازمند دقیت بالایی می باشد زیرا که رنگ یکی از عناصر مهم در زیبایی نه تنها برای  کمد دیواری شما محسوب می شود بلکه انتخاب کردن رنگ مناسب به زیبایی فضای اتاق نیر تاثیر زیادی می گذارد هنگام خرید و یا سفارش کمد دیواری خود به نکات زیر توجه کنید.

انتخاب رنگ برای کمد دیواری می‌تواند گمراه کننده باشد. اگر رنگ آن با رنگ کل اتاق هارمونی داشته باشد، نمایی ساده ، زیبا و شیک به وجود می‌آید، اما اگر هر بار قصد رنگ کردن اتاق را داشته باشید به ناچار باید کمد دیواری را هم رنگ کنید تا هارمونی لازم را داشته باشد. اگر رنگ دیوارهای اتاق تیره باشد و کمد دیواری را هم، همان رنگی کنید، نمی‌توانید به خوبی داخل کمد دیواری خود را ببینید، زیرا رنگ‌های تیره نور را به خوبی منعکس نمی‌کنند. این رنگ‌ها آثار فرسودگی را هم بیشتر نشان می‌دهند؛ بنابراین کمد دیواری شما خیلی سریع‌تر از آن‌چه باید فرسوده می‌شود، چون مرتبا چیزهایی را به داخل آن می‌برید یا از آن خارج می‌کنید. بهترین گزینه استفاده از یک رنگ روشن و خنثی مثل سفید، بژ، خاکستری یا قهوه‌ای روشن است. این نوع رنگ‌ها به هر رنگی می‌آیند و به انعکاس نور کمک می‌کنند و هنگامی که در کمد دیواری دنبال چیزی می‌گردید، بهتر می‌توانید ببینید و آن را پیدا کنید.

سقف کمد دیواری اتاق خواب زیاد نسبت به بقیه قسمت های دیگر کمد زیاد در معرض دید نمی باشد، غیر از مواردی که کمد دیواری اتاق خواب بسیار بزرگ باشد . با این‌که می‌توانید به آن یک رنگ سفید بزنید، زدن یک رنگ متفاوت به دیوارها فقط هدر دادن در وقت خود می باشد. دلیل آن این است که مجبور خواهید بود مرز بین دو رنگ را در لبه‌ی سقف با دقت مشخص کنید. برای صرفه‌جویی در وقت دیوار‌های کمد دیواری را رنگ بزنید تا به سقف برسید و وقتی به آن‌جا رسیدید زیاد نگران حد و مرز دقیق لبه‌ها نباشید.

تمامی خانه های ایرانی ، چه آنهایی که اجاره می کنید و چه آنهایی که خریداری می کنید، هر کدام از یک نوع کمد دیواری اتاق خواب بخصوصی استفاده می کنند زیرا این وسیله یکی از مهمترین و حیاتی ترین عناصری است که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه منظور می شود. کمد دیواری معمولا فضای زیادی از دیوار خانه را اشغال می کنند به همین دلیل انتخاب یک طرح مناسب برای آنها بخصوص قسمت بیرونی درب کمدها از اهمیت بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی برخوردار می باشد. در ادامه به معرفی مدل هایی جذاب و پر طرفدار در سال ۲۰۱۸ از کمد دیواری می پردازیم که از دربهای ریلی آینه ای استفاده می کنند. این نوع کمد های جدید علاوه بر اینکه مکانی مناسب برای چک کردن مناسب بودن لباس و آرایش های سریع مناسب می باشد از لحاظ زیبایی نیز جلوه ای بسیار زیبا به محیط اطراف خود می دهد.

اما درب های ریلی آینه ای علاوه بر اینکه برای باز و بسته شدن هیچ فضایی از خانه را اشغال نمی کنند، بلکه به بزرگ تر نشان داده شدن فضای اتاق نیز کمک بسیار زیادی خواهند کرد. در اتاق خواب ها و اتاق نشیمن هایی که فضایی کوچک دارند یا از منبع نور طبیعی بی بهره هستند و دارای نور گیر کمی می باشند استفاده از آینه های تمام قد تاثیر بسیار زیادی در روشن کردن و البته بزرگ تر جلوه دادن اتاق خواب خواهد داشت.

استفاده از مدل کمد دیواری آینه ای در اتاق خواب منطقی و کار مبتکرانه ای بنظر می رسد اما قرار دادن آنها در مکان هایی که انتظار آنرا نداریم به همان اندازه جالب و هیجان انگیز است. برای مثال همانطور که در شکل های زیر مشاهده می کنید استفاده از کمدهای آینه ای در قسمت ورودی خانه یک ویژگی بسیار زیبا و البته مدرن را در ابتدای ورود به خانه اضافه کرده که نگاه همگان را به خود جلب خواهد کرد. اگر نورپردازی مناسب نیز در این منطقه انجام شود دیگر همه چیز برای ورود به یک خانه شاد و دلباز فراهم شده است.

کمد دیواری شیشه ای
مشاهده پروژه های ماچوب
مشاهده پروژه های ماچوب
عکس کمد دیواری
عکس کمد دیواری
عکس کمد دیواری
عکس کمد دیواری

اما بدون شک وقتی صحبت از کمد های لباس با درب های شیشه ای می شود بهترین مکان برای قرار گیری آن در اتاق خواب است. البته درب های شیشه ای زمان های قدیم بروی کمدهایی با طراحی کلاسیک وجود داشته اند، شاید به همین دلیل فکر کنید این ایده مناسب دکوراسیون های مدرن و امروزی نباشد اما هنگامی که چنین درب هایی را بروی کمد هایی با طراحی مدرن استفاده میکنید متوجه زیبایی واقعی و تاثیر گذاری زیاد انها خواهید شد. در شکل های زیر مدل های متنوعی از کمد های لباس مدرن با دربهای آینه ای و کشویی در اتاق خواب را مشاهده می کنید.

شاید یکی از بهترین مکان ها برای استفاده از کمد لباس در حمام باشد زیرا هیچ چیز مدرن تر از یک ورودی آینه کاری شده در حمام نیست. بعلاوه با وجود این کمدها، تمامی لباس ها بعد از استحمام به راحتی در دسترس شما خواهند بود. وجود درب های شیشه ای علاوه بر اینکه فضای حمام را بزرگ و روشن نشان می دهد، چهره ای بسیار جذاب و مدرن نیز در آن ایجاد می کند که با همراهی لوازم مناسب مانند وان حمام مدرن یا روشویی و دوش حمام استیل و براق می تواند به نهایت زیبایی برسد. البته عامل مهم دیگر نورپردازی است که باتوجه به درب آینه ای روشنایی و زیبایی بیشتری در دکوراسیون آن ایجاد می کند.

در شکل زیر بازهم مدل کمد لباس آینه ای در قسمت هال ورودی منزل قرار گرفته که فضای کوچک هال ورودی را بزرگ تر و روشن تر جلوه داده است. درب های کمد کاملا ساده و مستقیم و بدون حاشیه خاصی طراحی شده تا کاملا در محیط غرق شده و اثری جز منعکس کردن نور و فضای اطرافش از خود باقی نگذارد. با این کار نوعی حس خطای دید بوجود می آید که در بینندگان حسی از بزرگ و باز بودن فضای هال ورودی خانه ایجاد می کند. از آنجایی که اولین برداشت مهمانان از سبک دکوراسیون داخلی خانه شما از همین قسمت شروع می شود، وجود چنین ویژگی مثبتی می تواند تفکری مثبت در ذهن بازدیدکنندگان از خانه ایجاد کند.

همانطور که می دانید دیوارهای آجری امروزه طرفداران بسیاری در دکوراسیون داخلی پیدا کرده اند که حقیقتا هم ظاهری گرم و خواستنی در فضای خانه پخش می کنند اما ترکیب دیوار آجری با کمد آینه ای محیطی بسیار شیک با طراحی ظریف و امروزی پدید می آورد. دیوارهای آجر گرمای سبک کلاسیک را در خود دارند در حالی که درب های آینه کمد لباس، ظاهری مدرن به دکوراسیون می دهد، در نتیجه با کنار هم قرار دادن این دو عنصر، دکوراسیون ترکیبی و تلفیقی از هر دو سبک را به سادگی هر چه تمام تر ایجاد کرده اید.