کابینت ام دی اف1402/11/29 3:58:20

کابینت ام دی اف (MDF)

خانهکابینت آشپزخانهکابینت مدرنکابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف (MDF)

خانهکابینت آشپزخانهکابینت مدرنکابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف چیست؟

در پاسخ به سوال کابینت ام دی اف چیست؟ باید ابتدا با متریال آن آشنا شوید. کابینت ام دی اف مخفف کلمه Medium Density Fibreboard است. معنی آن تخته فیبر با چگالی متوسط است. در واقع تکه چوب های ریز و درشت با هم تحت گرما به همراه موم پرس می شوند. MDF توسط روکش ملامینه یا HPL پوشانده می شود. در واقع تمام کابینت های موجود در بازار، اعم از کابینت های مدرن و کلاسیک مغذی بدنه یا بونیت آن ها ام دی اف است.

امروزه کابینت های ام دی اف طرفداران بسیاری پیدا کرده است. از دلایل آن می توان به تنوع در رنگ بندی و قیمت مناسب آن نسبت به کابینت های تمام چوب اشاره کرد.

کابینت آشپزخانه ام دی اف (MDF)

لیست قیمت کابینت

در قیمت کابینت MDF، عواملی مثل متراژ، رنگ و روکش های استفاده شده تاثیر دارد. علاوه بر متراژ و عمق و ارتفاع کابینت نیز در آن ها دخیل هستند. برای محاسبه قیمت و دیدن لیست قیمت، به صفحه زیر مراجعه کنید.

برخی از پروژه های اجرایی کابینت آشپزخانه MDF

برخی از پروژه های کابینت آشپزخانه ام دی اف اجرا شده توسط شرکت معماری ماچوب، در اینجا برای شما عزیزان نمایش داده شده است.

مزایا و معایب کابینت ام دی اف

قبل از خرید کابینت برای آشپزخانه خود، باید از مزایا و معایب آن ها آگاه باشید، تا خرید مطمئن تری را تجربه کنید. در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

مزایا کابینت ام دی اف

  • انتخاب مقرون به صرفه ای از لحاظ قیمتی است. ارزان تر می باشد. اما قیمت کابینت خوب آن دلیل بر بی کیفیت بودن آن نیست.
  • ورق های MDF دارای قابلیت ابزار خوری بالایی هستند.
  • می توان آن ها را در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید کرد.
  • تمیز کردن ان راحت است. شما می توانید با یک دستمال نم دار به آسانی آن ها را تمیز کنید.
  • مقاومت بالایی دارد. میزان آسیب پذیری در کابینت ام دی اف در برابر ضربه پایین است.

معایب کابینت ام دی اف

  • اگر قسمتی از آسیب ببنید، و آب از آن ناحیه وارد شود، باعث باد کردن کابینت می شود. تعمیر آن امکان پذیر نیست و باید عوض شود.
  • در برابر اشیا تیز و برنده، مقاوم نیستند و اگر آسیب ببنید قابل تعمیر نیستند.
  • بافت کابینت ام دی اف نرم است و همین موضوع ابزار خوری آن را راحتتر می کند. ولی به مرور زمان باعث شل شدن پیچ ها می شود.
بررسی مزایا و معایب کابینت ام دی اف (MDF)

جهت درخواست کابینت فرم زیر را پر کنید.

انواع رنگ بندی کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف، جزو کابینت هایی است که روکش آن دارای رنگ بندی فراوانی است. این کابینت در دسته بندی سبک مدرن قرار دارد. کابینت هایی که در این سبک دسته بندی می شوند، دارای ظاهری ساده و در اکثر مواقع، بدون طراحی می باشند. در سبک mdf نیز همین موضوع صدق می کند و چیزی که این کابینت را از سادگی دور می کند، انتخاب رنگ و یا ترکیب دو یا چند رنگ با یکدیگر است.

در ادامه این بخش قصد داریم تا شما را با انواع رنگ های کابینت ام دی اف، که از قضا بسیار طرفدار دارند، آشنا کنیم. انواع رنگ بندی کابینت mdf به شرح زیر است:

  •  سفید
  • کرم رنگ
  •  خاکستری
  •  براق
  • رنگ مات
  • رنگ های فانتزی

کابینت؛ در واقع کمد های فلزی و یا مغزی های ساخته شده از الوار های کوچک و بزرگ هستند. در این روز ها cabinet با پوشش های متفاوتی، ساخته می شوند. وسایل ریز و درشت آشپزخانه، در گنجه و یا کابینت آشپزخانه جای می گیرند. علاوه بر آن این قفسه ها در چیدمان آشپزخانه و یا چه طور به نظر رسیدن آن نقش مهمی دارد. زیرا که بیشترین دکور مطبخ تحت تاثیر کابینت ها هستند.

کابینت ام دی اف سفید

این رنگ بسیار پرطرفدار است. کابینت ام دی اف با رنگ سفید به دلیل رنگ روشن و درخشندگی که دارد، فضا را بزرگتر نشان می دهد. پس می تواند برای آشپزخانه هایی با متراژ پایین و کوچک گزینه مناسبی باشد. کابینت سفید ام دی اف، رنگی است که می تواند هارمونی لازم را با دیگر بخش های دکوراسیون آشپزخانه، مانند کاشی های بین کابینتی و کفپوش ها داشته باشد.

برخی از افراد رنگ سفید تنها را برای کابینت خود نمی پسندند. شما می توانید این کابینت را به صورت ترکیبی سفارش دهید. چگونه؟ می توانید سفید را با رنگ های خنثی سفارش دهید. مثلا ام دی اف سفید طوسی. این رنگ به شدت طرفدار دارد. همچنین می توانید رنگ سفید را با طرح های چوبی و یا رنگ مشکی ترکیب کنید. توصیه ما این است که اگر قصد انجام این کار را دارید، حتما به رنگ کفپوش ها و یا کاشی های بین کابینت، دقت کنید.

کابینت آشپزخانه ام دی اف (MDF)

قیمت کابینت ام دی اف سفید مات

در بخش قبل راجع به کابینت سفید و تاثیر آن بر زیبایی آشپزخانه صحبت کرده ایم. اما فکر کنید رنگ سفید به صورت مات برای کابینت شما کار شود. بسیاری از افراد رنگ های مات را برای کابینت خود می پسندند. زیرا که رنگ های مات بسیار شیک هستند و فضایی خاص را در آشپزخانه ایجاد می کنند.

بدنه تمامی کابینت ها از ام دی اف است. حال برای روکش کار در از ملامینه استفاده می شود. ساده ترین روکشی که برای کابینت می توان در نظر گرفت همین ملامینه است. اما ساده بودن آن دلیلی بر بی کیفیت بودن آن نیست. به این کابینت ها ام دی اف سفید مات می گویند. در واقع رنگ مات درخشندگی مانند روکش های معمولی ندارند.

کابینت ام دی اف از ساده ترین کابینت های موجود در بازار است و البته ارزان ترین آن ها. این موضوع در مورد کابینت ام دی اف سفید مات نیز صدق می کند.

کابینت آشپزخانه ام دی اف (MDF)
کابینت آشپزخانه ام دی اف (MDF)

کابینت کرم رنگ ام دی اف

رنگ های روشن می تواند تاثیر خیلی خوبی در محیط شما داشته باشد. بازتاب هرچه بیشتر نور به بزرگتر شدن محیط آشپزخانه کمک می کند. در انتخاب رنگ کابینت کرم باید به رنگ کفپوش یا کاشی های دیوار آشپزخانه خود دقت کنید. هرچه هماهنگی بیشتری داشته باشد، شیک تر به نظر می آید. همچنین می توانید رنگ کرم را به صورت ترکیبی با رنگ قهوه ای و یا طرح های چوبی نیز ست کنید. این رنگ برای آشپزخانه هایی با متراژ متوسط می توان گزینه خوبی باشد.

کابینت با روکش ام دی اف و رنگ خاکستری

رنگ خاکستری و طوسی از رنگ های پرطرفدار کابینت ام دی اف است. با ترکیب این رنگ با رنگ های روشن، می توانید فضای آشپزخانه خود را دلباز کنید. همچنین رنگ خاکستری با انواع دکوراسیون های آشپزخانه ست می شود.

رنگ های خاکستری و یا طوسی طیف های متفاوتی دارد. طوسی روشن و تیره و طوسی نقره ای از محبوب ترین رنگ های این طیف هستند. می توان گفت رنگ های خنثی بهترین رنگ کابینت ام دی اف هستند.

کابینت آشپزخانه ام دی اف (MDF)

کابینت ام دی اف براق

روکش های براق اکثرا یا شبیه به روکش کابینت هایگلاس هستند و یا بعد از طراحی روی بدنه از روکش های pvc استفاده می شود. اگر روکش های براق را برای کابینت خود انتخاب کنید، فضا را از آن چه که هست بزرگتر می کنید. زیرا همانطور که اشاره کردیم، بازتاب نور سبب نورانی تر شدن فضا می شود و بزرگتر شدن محیط.

حال اگر این روکش براق، در رنگ هایی با طیف های روشن و خنثی انتخاب شوند، تاثیر پذیری بیشتری خواهد داشت. لازم به ذکر است که کابینت های ممبران نیز از روکش های pvc ساخته می شوند و براق هستند. حال ممکن است این سوال پیش بیاید که پس تفاوت این دو کابینت در چیست؟ برای پاسخ دادن به این سوال شما ماچوب مقاله زیر را به همراه یک فیلم تهیه کرده است.

در کابینت های ام دی اف، برای براق شدن از چند راهکار استفاده می کنند. معمولا یک طرف کابینت را با روکش های ملامینه و یا پلاستیک های براق، می پوشانند. این روکش ها علاوه بر اینکه کابینت را براق می کنند، مقاومت آن را نیز افزایش می دهند. زیرا که از نفوذ آب به لایه های زیرین و بدنه کابینت، جلوگیری می کنند.

کابینت ام دی اف مات

وقتی از کابینت ام دی اف صحبت می کنیم، اصولا رنگ های مات مد نظر ما هستند. اگر برای کابینت خود طرحی را بپسندید بعد از انجام طراحی توسط دستگاه cnc، روکش رنگ به عنوان آخر کار روی بدنه کار می شود. رنگ بندی های کابینت مات، بسیار متنوع است. می توان گفت هر رنگی را که بخواهید مطابق با سلیقه شما روی کابینت کار می شود. انتخاب رنگ و همچنین نوع طرح ها، تاثیر مستقیم بر قیمت کابینت آشپزخانه خواهد داشت. اما بهتر است کابینت های مات را به صورت ساده و بدون طرح، سفارش دهید.

کابینت mdf با رنگ های فانتزی

منظور از رنگ های فانتزی، آبی، قرمز، سبز و رنگ های این چنین است. در هنگام انتخاب رنگ برای این کابینت ها دقت کافی را داشته باشید. زیرا که برای انتخاب رنگ های فانتزی، باید دکوراسیونی مطابق با این رنگ ها داشته باشید. یا حداقل یک یا چند مولفه مطابق با این رنگ ها را در محیط خود داشته باشید.

می توانید این رنگ ها را با سفید و خاکستری ترکیب کنید. در این صورت ظاهر آشپزخانه شما متفاوت تر خواهد شد. استفاده از این رنگ ها در صورتی که با وسایل آشپزخانه هماهنگی داشته باشد، گزینه مناسبی است.

پیشنهاد می کنیم که رنگ های آبی و قرمز و سبز را به صورت مات سفارش ندهید. زیرا که ممکن است محیط شما را خفه نشان دهد. در کل انتخاب رنگ کابینت، مرحله ای است که باید با دقت و حساسیت زیادی انجام شود.

کابینت آشپزخانه ام دی اف (MDF)

تماس با گروه مهندسی ماچوب

عکس کابینت ام دی اف

شما در این قسمت امکان مشاهده گالری عکس های نمونه کابینت ام دی اف را دارید. این نمونه پروژه ها توسط کابینت ماچوب انجام شده است.

کابینت ام دی اف ساده

استفاده نکردن از طرح های شلوغ و پرزرق و برق که اکثرا در کابینت روکش چوبی و سبک های کلاسیک دیده می شود، بهترین گزینه برای این سبک است. سبک مدرن که ام دی اف نیز در آن دسته بندی می شود، ساده و بدون طراحی است.

کابینت هایی با مدل ام دی اف ساده را به عنوان کابینت ملامینه نیز می شناسند. در این کابینت ها از بدنه ام دی اف و روکش های ساده کاغذی و نهایتا رنگ استفاده می شود. بهترین رنگی که نیز می توانید برای این سبک کابینت انتخاب کنید، در بخش های قبل به آن اشاره کردیم. رنگ های روشن بهترین انتخاب هستند. در کل آشنا شدن با انواع مدل کابینت آشپزخانه ساده دست شما را برای انتخاب باز می گذارد.

سوالات متداول مشتریان در مورد کابینت ام دی اف و پاسخ آن ها

ویژگی کابینت ام دی اف چیست؟1401/9/2 11:23:19

ام دی اف از فشرده شدن چوب های ریز و درشت تشکیل شده است. کابینت ام دی اف درواقع بدنه ای با همین جنس است و روکش آن نیز رنگ دلخواه شما است. شما می توانید در هر طرحی و رنگی آن را سفارش دهید. هچنین mdf قیمت مناسبی نیز دارد. در سایت machoob.com قیمت به روز کابینت و انواع طرح و پروژه های آن قرار داده شده است.

معروف ترین رنگ های کابینت ام دی اف چیست؟1401/9/8 8:47:24

رنگ های خنثی مثل کرم و طوسی و همچنین رنگ های سفید بیشترین سفارش را در این کابینت دارند. طرح های چوبی نیز مورد پسند اکثر خریداران است و ترکیب mdf با رنگ کرم بیشترین درخواست را از سمت مشتریان دارد. با این حال هر رنگی را که مد نظر داشته باشید، قابل سفارش است. برای سفارش و مشورت در مورد انتخاب رنگ کابینت ام دی اف و سایر کابینت ها با کارشناسان ماچوب تماس بگیرید.

ثبت ديدگاه

برگشت به بالا