معایب کابینت ممبران

معایب کابینت ممبران ، نکاتی که باید درزمان سفارش و طراحی بدانیم چیست؟

معایب کابینت ممبران در مرحله اول به نحوه تولید آن برمی گردد. تولید درب های ممبران دارای حساسیت های بسیاری می باشد. اگر رعایت نشود باعث ایجاد معایبی در کابینت ممبران می شود.

مراحل تولید

اولین مرحله عملیات مربوط به انجام CNC کاری بر روی درب ها می باشد. اگر CNC کاری ظریف و دقیق نباشد، دانه های ریز و زدگی هایی در کار می افتد. مرحله بعدی مربوط به سمباده زنی است. در عملیات سمباده زنی باید درب ها بسیار صاف و صیقلی شوند تا زیر روکش برجستگی و زدگی دیده نشود. مرحله بعدی مربوط به پاشش چسب می باشد. اگر میزان پاشش چسب اندکی بیشتر و یا کمتر باشد باعث دلمه شدن چسب زیر روکش درب ها می شود.

مرحله بعد از پاشش چسب، پرس و وکیوم است. این عملیات تحت خلاء و حرارت بالا انجام خواهد شد. اگر این دو عامل در میزان استاندارد نباشد باعث چروک خردن روکش روی سطح درب ها می شود. همچنین ممکن است روکش درست روی کار نخوابد و وکیوم بلند شود. این مساله از بزرگترین معایب کابینت ممبران است.

تمامی مواردی که در بالا ذکر شد مشکلاتی هستند که مربوط به نحوه تولید کابینت ممبران می باشد. به همین دلیل پیشنهاد می شود حتما کار خود را به شرکت های معتبر و با گارانتی سفارش دهید. علاوه بر نحوه تولید، متریال های مورد استفاده نیز ممکن است باعث ایجاد معایب کابینت ممبران گردند.

کابینت ممبران

با توجه به بالا بودن نسبی قیمت کابینت ممبران، باید در سفارش مراقب بود تا نقص های ذکر شده در کار نباشد. متریال ام دی اف مورد استفاداشه برای مغز درب های کار باید مرغوب باشند. شرکت های تولید کننده ام دی اف مانند Vanachai مالزی از برند های مورد تایید مغز درب ها می باشند.

چسب مورد استفاده نیز از این حالت مبری نیست. چسب Henkel  آلمان از بهترین چسب های وکیوم است. در مورد روکش کار، برند های مختلفی در بازار ایران وجود دارد. اما بهترین روکش ها، روکش های ساخت کشور کره جنوبی است. شرکت وارد کننده نوین چوب و LG روکش های مرغوب کره ای را دارند.

از دیگر معایب کابینت ممبران وجود خلل و فرج های روی درب های آن است. وجود خلل و فرج در کابینت آشپزخانه باعث ایجاد گرد و غبار می شود. مشهود است که قیمت کابینت ممبران بالاست. اما در زمان انتخاب به نکاتی مانند نکات بالا دقت نمایید. البته ناگفته نماند، روکش های ممبران در مقابل نم و رطوبط مقاوم است و در صورت ایجاد گرد و غبار، به راحتی می توانید با یک دستمال مرطوب آن را پاک نمایید.

به طور کلی تمام موارد بالا که به عنوان معایب کابینت ممبران شمرده شده ممکن است در تولید و یا متریال تمامی کابینت های دیگر همچون کابینت های های گلاس و یا لامی گلاس هم ایجاد شود. اگر کابینت ممبران به صورت شرکتی و با متریال مرغوب تولید گردد جزء بهترین و با دوام ترین نوع کابینت های آشپزخانه می باشد.