سبک کابینت ممبران

سبک کابینت ممبران، معرفی کابینت پر طرفدار در آشپزخانه های لوکس

سبک کابینت ممبران

سبک کابینت

سبک کابینت ممبران به کابینت های کلاسیک مربوط می گردد.

کابینت های کلاسیک از دیرباز مورد استقبال عموم قرار داشت، استفاده از حکاکی ها و منبت کاری های سنتی مانند سبک کابینت ممبران را پر طرفدار تر کرده است.

تاج ها، زیر چراغ ها و پاخور هایی با ابزار های کلاسیک اصالت کابینت اجرایی ممبران را دوچندان می کنند.

سبک کابینت ممبران

برای جلوه فاخر تر کابینت ممبران از

سر ستون ها، ستون های منبت بلند، گل منبت های کشیده و المان هایی الماسه مانند استفاده می کنند. سر ستون ها معمولا در طرفین درب ها، پست کابینت های اپن و در طرفین هود و گاز مورد استفاده قرار می گیرند. ستون های منبت بلند معمولا در طرفین کمد های سوپری و کمد فر و ماکروفر و یا در طرفین یخچال استفاده می شود.

گل منمبت های کشیده بر روی کتیبه ها، کاور هود باکس و برخی از تک درب ها مانند بالا یخچالی مورد استفاده قرار می گیرند. الماسه ها و گل های دایره و مربع مانند.

سبک کابینت ممبران

کوچک معمولا در پایین ترین قسمت ستون های کابینت آشپزخانه قرار می گیرند. معمولا در مدل های کابینت کلاسیک بنا به درخواست مشتریان از المان های بالا استفاده می شود. اما باید توجه داشت که هرچه این المان ها بیشتر باشند قیمت کابینت ممبران نیز بالا تر می رود.

قیمت کابینت ممبران

کابینت ممبران در مقایسه با کابینت روکش چوب از لحاظ دیداری بسیار مشابه هم هستند و هر جزء سبک کابینت کلاسیک می باشند.

سبک کابینت ممبران

سبک کابینت ممبران

البته با این تفاوت که رویه درب های کابینت روکش چوب علاوه بر پرس شدن روکش طبیعی چوب رنگ می گردد. اما در نوع ممبران آن روی درب ها روکشی با جنس pvc توسط دستگاه های پرس وکیوم و با خلاء پرس می گردد. مشابه این نوع کابینت ها معمولا در منازل اشراف زادگان  و درباریان انگلیسی، اسپانیایی و اروپایی قدیم دیده می شد. البته نوع جنس مورد استفاده در آن کابینت ها چوب ۱۰۰ % طبیعی بوده است و قیمت آنها نیز بسیار بالا است.

با پیدایش سبک کابینت ممبران ظاهر کار کلاسیک حفظ شده است، اما با تغییرات در متریال و با استفاده از ام دی اف و روکش های پی وی سی هزینه های تولید، ساخت و اجرای تمام شده کار بسیار کاهش یافته است.

کاهش این قیمت در مقایسه با کابینت تمام چوب می باشد. در صورتی که قیمت کابینت ممبران نیز جزء کار های ارزشمند و گران قیمت است.



کابینت ممبران یا وکیوم

معایب کابینت ممبران

برای خرید و نصب کابینت اول باید بطور کامل راجع به جنس و کیفیت و مهم تر از همه قیمت اونها تحقیق کامل کرد. مثلا اگر می خوایم که در آشپزخانه خودمون از کابینت ممبران یا وکیوم استفاده کنیم، دونستن معایب و فواید اونها کاملا ضروریه. خوب، بالاتر تو همین مقاله تقریبا راجع به سبک کابینت ممبران توضیحات کامل داده شده. حالا برای اینکه بتونیم بهترین کابینت آشپزخانه رو از جنس ممبران برای آشپزخانه خودمون خریداری کنیم، بریم و یکم از عیب و ایرادا و نقاط قوتش بیشتر صحبت کنیم.

دقت و ظرافت بسیار بالای کابینت ممبران

خوب اول اینکه اینکه کابینت ها جنس داخلیشون یا همون مغزیشون از ام دی اف MDF خام هستش. روی این ام دی اف رو بعدا با یک لایه PVC و فشار و چسب می پوشنن تا مقاوم و همچنین زیبا سازی شروع بشه.