راهنمای خرید کابینت

خانهمقالات کابینت آشپزخانهراهنمای خرید کابینت

راهنمای خرید کابینت

خانهمقالات کابینت آشپزخانهراهنمای خرید کابینت

راهنمای خرید کابینت

راهنمای خرید کابینت آشپزخانه از جمله نیازهای تمامی مشتریان بوده و به واسطه اینکه کابینت آشپزخانه به صورت ساخته شده خریداری نمی شود، بهتر است پیش از اقدام برای خرید، به نکات مهم در طراحی کابینت آشپزخانه توجه شود.

به عنوان مثال، به بسیاری از مشتریان توصیه می شود، پیش از خرید، طراحی کابینت آشپزخانه سه بعدی، بررسی انواع یراق آلات کابینت و حتی راهنمای انتخاب رنگ کابینت را مورد بررسی قرار دهند. در این مطلب سعی داریم تا شما را با نکات مربوط به خرید کابینت آشپزخانه آشنا کنیم، پس تا پایان این مطلب در کنار ماچوب باشید.

راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

متاسفانه امروزه علی رغم وجود قوانین دقیق که اتحادیه برای خرید و فروش کابینت آشپزخانه مشخص کرده است، گاها شاهد هستیم که برخی از فروشندگان این قوانین محاسبه را تغییر می دهند. به همین دلیل نیاز است شما اطلاعات اولیه را در اختیار داشته باشید تا دیگر گرفتار این دسته افراد تولید کننده کابینت نشوید. البته که معمولا این افراد تولید کننده کابینت می باشند و اکثرا واسطه ای میان شما و تولید کننده می باشند.

یکی از مواردی که باید در خرید کابینت در نظر داشته باشید، طراحی روی کابینت است. این موضوع با توجه به روکشی که انتخاب می کنید، می تواند تغییر پیدا کند. برای مثال در کابینت های سبک مدرن ما عملا طراحی روی کابینت نمی بینیم. اما در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک با کمک دستگاه cnc طرح انتخابی مشتری روی کار قرار می گیرد. طبیعتا اولین مواردی که از دید خریدار برای شما مهم است، روکش و طراحی کابینت است و سپس مشاورین و دکوراتور ها شما در باقی موارد راهنمایی خواهند کرد. در ادامه به نکات بعدی خرید کابینت می پردازیم.

نکات مهم در خرید کابینت آشپزخانه چیست؟

اولین نکته این است که شما ابعاد استاندارد کابینت را برای خرید کابینت آشپزخانه بدانید. مبنای استاندارد تمامی محاسبات در فروش کابینت آشپزخانه، کابینت زمینی و دیواری می باشد و شما باید ۲ آیتم ارتفاع و عمق را به عنوان پیش فرض ثابت بدانید.

ارتفاع استاندارد در کابینت زمینی ۹۰ سانتی متر می باشد. عمق بدنه نیز ۵۵ سانتی متر است. البته باید ذکر نمود که عمق صفحه رویه ی کابینت زمینی ۶۰ سانتی متر می باشد. عمق کابینت هوایی معمولا ۳۰ سانتی متر و ارتفاع استاندارد کابینت دیواری ۷۰ سانتی متر می باشد.

در آشپزخانه هایی که ارتفاع سقف از ۲۴۰ سانتی متر بیشتر باشد شما کابینت های هوایی با ارتفاع ۹۰ سانتی متر نیز مشاهده می کنید که این کابینت ها از کابینت هوایی ارتفاع ۷۰ ضریب می گیرند. به طور کلی تمامی کابینت های کمدی، ویترینی، اپن، جزیره در محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه از همین کابینت زمینی و دیواری ارتفاع ۷۰ ضریب می گیرند.

لیست قیمت کابینت

قیمت کابینت بر اساس نوع بدنه و نوع روکش انتخابی شما محاسبه می شود. البته ناگفته نماند که یراق آلات و نگه دارنده ها مثل لولا نیز دارای برند های متفاوتی هستند که قیمت های متفاوتی نیز دارند.

آشنایی با نکات مهم در راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

در این قسمت سعی داریم تا زمینه آشنایی با نکات مهم در راهنمای خرید کابینت آشپزخانه را برای شما فراهم آوریم. توجه به این نکته که تاثیرگذاری آشپزخانه روی افراد از سایر نقاط خانه بیشتر و مهم تر است، بسیار حائز اهمیت است. در طول روز، افراد به کررات به محیط آشپزخانه رفت و آمد دارند و اگر این محیط دارای شرایط مطلوبی نباشد، ممکن است گرمی و صمیمیت بین افراد را از بین ببرد. نامتناسب بودن فضای داخلی آشپزخانه که طرح و رنگ کابینت روی این امر بسیار تاثیرگذار است، می تواند از جلوه ظاهری متعلقات آشپزخانه بکاهد.

  1. انتخاب رنگ
  2. انتخب سبک مدل
  3. نورگیر بودن فضا
  4. انواع یراق آلات

در ادامه این مطلب به معرفی چند نکته اساسی در این زمینه می پردازیم.

نکات مهم در خرید کابینت آشپزخانه
خرید کابینت آشپزخانه

راهنمای انتخاب رنگ برای کابینت

قبل از هرگونه اقدام برای سفارش کابینت، کابینت سازان ماهر، کاتالوگ طرح و رنگ کابینت را در اختیار شما قرار می دهند. مشتریان بنابر سلیقه خود نسبت به انتخاب رنگ کابینت اقدام می کنند؛ اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشد که عوامل مختلفی از جمله جنس متریال کابینت، اندازه آشپزخانه، میزان نور محیط، سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه و غیره باید رنگ کابینت را تعیین کرد.

به عنوان مثال، اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، بهتر است از رنگ های روشن برای کابینت نظیر سفید و طلایی استفاده کنید؛ اما اگر محیط آشپزخانه بزرگ است، می توان از سایر رنگ ها، حتی رنگ های تیره نظیر خاکستری و مشکی نیز استفاده کرد. همینطور زمانی که محیط آشپزخانه دارای نورگیری زیادی است، شما در انتخاب رنگ محدودیتی ندارید؛ اما اگر فضا نورگیری مناسب ندارد، بهتر است از رنگ های روشن استفاده نمایید.

انتخاب رنگ برای کابینت آشپزخانه
انتخاب رنگ کابینت

جهت درخواست کابینت فرم زیر را پر کنید.

رنگی که شما برای کابینت تان انتخاب می‌کنید بسیار مهم است و می‌توانید تاثیر زیادی بر فضای اطراف بگذارد، چرا که کابینت سطح وسیعی از آشپزخانه را پر می‌کند. نکته اول اینکه در ترکیب رنگی بهتر است از دو رنگ استفاده کنید که می‌تواند تلفیقی از رنگ‌های مکمل یا سرد و گرم باشد که رنگ گرم آن اگر غالب باشد چشم‌نوازتر خواهد بود، سعی کنید از رنگ‌های تند استفاده نکنید، چون خیلی زود برایتان تکراری و خسته کننده می‌شود.

رنگ‌های براق هم به فضا عمق می‌دهند و باعث می‌شوند آشپزخانه بزرگ‌تر به نظر بیاید. اگر سقف آشپزخانه تان کوتاه است از طرح‌هایی که خطوط عمودی دارند استفاده کنید و دستگیره‌های بلند عمودی انتخاب کنید و اگر سقف شما زیادی بلند است از طرح‌های افقی انتخاب کنید. سعی کنید از اچ پی ال‌های کرکره‌ای استفاده نکنید چرا که آلودگی و چربی به شیارهای آن نفوذ کرده و تمیز کردن آن کار بسیار دشواری است.
یراق‌آلات کابینت هم به اندازه جنس بدنه آن اهمیت دارد بنابراین باید یراق‌آلاتی انتخاب کنید که علاوه‌ بر زیبایی و ظرافت، استحکام و دوام بالایی داشته باشد و یادتان باشد که لولا‌های کابینت هم همچون درب‌های منزل به روغن کاری نیاز دارند.

انتخاب سبک و مدل کابینت

همان طور که پیش از این نیز گفته شد، سبک و مدل کابینت آشپزخانه را می توان بنابر سلیقه مشتری و از بین مدل های موجود در بازار به راحتی و در یک چشم بهم زدن انتخاب کرد؛ اما نکته اینجاست که انتخاب طرح و مدل کابینت بهتر است متناسب با سایر وسایل و لوازم آشپزخانه و نحوه چیدمان داخلی منزل صورت گیرد. به عنوان مثال در صورتی که سبک طراحی داخلی منزل از نوع کلاسیک باشد، می توانید از کابینت ممبران یا نئوکلاسیک استفاده کنید.

این در حالی است که اگر در طراحی داخلی منزل از سبک مدرن استفاده شده است، بهتر است، کابینت انتخابی از نوع مدرن یا ام دی اف باشد. البته مشورت با یک طراح داخلی در این زمینه می تواند کمک کننده باشد.

انتخاب سبک و مدل کابینت آشپزخانه
انتخاب سبک و مدل کابینت

توجه به میزان نور گیر بودن فضا

نور، یکی از آیتم های مهم برای آشپزخانه است. کمک به حفظ نظافت محیط آشپزخانه و همچنین داشتن فضایی مناسب برای صرف غذا به کمک نور مناسب امکان پذیر است. نور مناسب می تواند به بزرگ تر نشان دادن محیط آشپزخانه نیز کمک کند. بنابراین می توان عنوان کرد که اگر محیط شما از نورگیری کافی برخوردار است، می توانید از هر رنگی برای کابینت خود استفاده کنید. این در حالی است که برای فضاهایی که نورگیری کمتری دارند، بهتر است از کابینت ها با رنگ روشن استفاده کنید.

میزان نورگیر بودن کابینت و طرح اولیه آن را می توانید در طراحی سه بعدی کابینت مشاهده کنید. طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه، به شما دید کلی در رابطه با نتیجه نهایی کار می دهد. البته باید این را در نظر داشته باشید که؛ این طرح نهایی نیست و ممکن است در حین اجرای پروژه، چندین مسئله مورد بررسی چندین باره قرار بگیرد یا عوض شود. اما کارشناسان ماچوب با نهایت تلاش خود، حداقل امکان نزدیک ترین طراحی را به طرح سه بعدی اولیه نشان خواهند داد.

توجه به میزان نور آشپزخانه
توجه به میزان نور گیر بودن فضای آشپزخانه

کابینت؛ در واقع کمد های فلزی و یا مغزی های ساخته شده از الوار های کوچک و بزرگ هستند. در این روز ها cabinet با پوشش های متفاوتی، ساخته می شوند. وسایل ریز و درشت آشپزخانه، در گنجه و یا کابینت آشپزخانه جای می گیرند. علاوه بر آن این قفسه ها در چیدمان آشپزخانه و یا چه طور به نظر رسیدن آن نقش مهمی دارد. زیرا که بیشترین دکور مطبخ تحت تاثیر کابینت ها هستند.

راهنمای انتخاب یراق آلات کابینت

به هر کدام از آیتم ها و لوازمی که در تکمیل فرایند ساخت کابینت مورد استفاده قرار می گیرد، یراق آلات گفته می شود. به عبارت دیگر، در صورتی که برای کابینت، یراق آلات مناسب مورد استفاده قرار نگیرد، کابینت آشپزخانه، کارآمد و کاربردی نخواهد بود. یراق آلات کابینت شامل لولا، دستگیره، قرنیز، جک کابینت، پایه کابینت و غیره بوده که هر کدام کاربرد خاص خود را داشته و متناسب با نوع کابینت قابل تغییر خواهند بود.

به عنوان مثال در حالت کلی، دستگیره کابینت به دو دسته دستگیره دکمه ای و میله ای تقسیم می شود. در صورتی که کابینت از نوع کلاسیک و دارای وزن سبک باشد، بهتر است از دستگیره های دکمه ای و طرح دار استفاده شود. این در حالی است که برای کابینت های مدرن و دارای وزن بیشتر، بهتر است از دستگیره های میله ای یا مستطیلی بهره گرفت. بهتر است هنگام انتخاب یراق آلات به سبک کار نیز توجه نمایید. به عنوان مثال، اگر کابینت شما به صورت کلاسیک طراحی شده، بهتر است از یراق آلات و دستگیره های پر زرق و برق استفاده کنید و اگر کابینت شما با سبک مدرن طراحی شده، بهتر است از یراق آلات ساده و مدرن بهره بگیرید.

یراق آلات کابینت آشپزخانه

هنگام خرید کابینت انتخاب یراق های با کیفیت برای آشپزخانه و کابینت یکی از مهم ترین مسائل در خرید کابینت می باشد، زیرا کارکرد مناسب کابینت بستگی به نوع و کیفیت یراق آن نیز دارد. انواع یراق ها از جمله آرام بند ها، جک ها که سازنده نمونه اصلی آن ها شرکت Blum می باشد و یراق های با کیفیتی تولید و در بازار عرضه می کند.

اما قیمت آن ها برای ایرانیان نسبتا بالا می باشد به همین دلیل نمونه های ایرانی این نوع یراق ها نیز موجود می باشد.در هنگام خرید یراق آلات با قیمتی پایین تر، دقت کنید که نمونه یراق هایی که قرار است بروی کابینت شما کار شود ایرانی می باشد یا خارجی.

تماس با گروه مهندسی ماچوب

انتخاب صفحه روی کابینتی

هنگام خرید کابینت صفحه کابینت یکی از مهمترین قسمت های کابینت می باشد که با آب در تماس است؛ به همین خاطر اجزاء تشکیل دهنده آن باید از مقاومت بالایی در برابر آب برخوردار باشد. روکش‌های HPL یکی از روکش های با کیفیتی می باشد که مقاومت بالایی در برابر آب و خراش اشیاء نوک ‌تیز دارد و به همین خاطر برای کابینت مناسب است. بر خلاف آن معمولاً صفحات نئوپان که دارای مقاومت کم در مقابل آب و حرارت هستند پیشنهاد نمی‌شود، درباره صفحات MDF با روکش ملامینه هم باید گفت که این صفحات به دلیل روکش ملامینه دارای ضعف خش‌پذیری و فرسایش زودهنگام می باشد و برای کابینت مناسب نمی باشد. بنابراین بهترین پیشنهاد برای انتخاب صفحه کابینت، همان صفحات ۳۲ میل MDF با روکش HPL است که از لحاظ کیفیت و مقاومت در برابر آب و خراشیدگی به وسیله اشیاء نوک ‌تیز قابل اطمینان می باشد.

غیر از صفحات شرکتی سنگ های دیگری نیز استفاده می شود مانند سنگ کورین، سنگ کوارتز و سنگ طبیعی ولی قیمت های نسبتا بالایی دارند اما از کیفیت بسیار برخوردارند برای کسانی که می خواهند اطمینان کامل را به صفحه کابینت های خود داشته باشند.

انتخاب صفحه روی کابینت آشپزخانه

نتیجه گیری از مطلب راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

توجه به راهنمای خرید کابینت به تمامی مشتریان  توصیه می شود. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با نکات مربوط به خرید کابینت آشپزخانه نظیر نحوه انتخاب رنگ کابینت، نحوه انتخاب مدل و سبک کابینت، میزان نورپردازی محیط و همچنین انتخاب یراق آلات کابینت آشپزخانه آشنا کنیم. درست است که مطالعه چنین مطالبی زمینه لازم برای انتخاب و خرید کابینت صحیح را فراهم می آورد؛ اما بهترین راه مشورت کردن با کابینت سازان ماهر و طراحان داخلی می باشد. ماچوب ارائه دهنده انواع کابینت های آشپزخانه آماده مشاوره در زمینه راهنمای خرید کابینت به تمامی مشتریان گرامی می باشد.

سوالات متداول در مورد راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

چرا در روزنامه ها و یا در برخی از مناطق بازار فروشندگان قیمت نا معقول و پایینی اعلام می کنند؟1401/9/19 14:37:56

این نوع فروشندگان برخلاف قانون اتحادیه قیمت اجزای کابینت را جداگانه محاسبه می کنند به فرض مثال تاج، زیرچراغ، صفحه شرکتی و یا یراق آلات را جداگانه برای مشتری فاکتور می کنند. در سایت machoob.com می توانید اطلاعات جامعی در مورد چگونگی نحوه محاسبه قیمت کابینت به دست آورید.

در خرید کابینت آشپزخانه باید چگونه کابینت ها را متر کرد؟1401/9/19 14:39:45

همیشه عمق و ارتفاع کابینت ها استاندارد می باشد و به صورت متر طول باید متر نمود. سپس قیمت ضرب در ضریب آن کابینت ضرب در متر طول. به فرض مثال : برای محاسبه کابینت زمینی قیمت واحد کابینت ضرب در ۶۰ درصد ضرب در متراژ طول می گردد. شما می توانید با کارشناسان ماچوب تماس بگیرد تا از مشاوره رایگان خرید کابینت اطلاع پیدا کنید.

فضا برای اجرای کابینت آشپزخانه ما نهایتا ۱۰ متر طول می شود، اما کابینت کاری پس از بازدید ۲۵ متر طول برآورد کرد، این برآورد چگونه است؟1401/9/19 14:41:04

برخی از افراد در بازار برای آنکه قیمتی بسیار پایین برای گمراه کردن مشتریان اعلام کنند از این شیوه استفاده می کنند. یعنی به فرض مثال کابینت متری ۵۰۰ هزار تومان را (که قیمت یک متر زمینی و دیواری با هم می باشد) متری ۳۰۰ هزار تومان به مشتری اعلام می کنند.

کابینت های زمینی را یک بار جدا متر نموده و کابینت های دیواری، ویترین را جدا متر نموده و ضرب در قیمت واحد اولیه ای که به شما اعلام نموده اند می کنند و با این کلک این کابینت حداقل متری ۶۰۰ هزار تومان برای شما هزینه بر میدارد.

در سفارش به کابینت کاران معمولا در تحویل کار تاخیر وجود دارد، چگونه می توان کابینت کار خوش قول و بد قول را تشخیص داد؟1401/9/19 14:41:55

کابینت کاران بد قول معمولا مغازه های واسطه هستند و کارخانه های تولیدی ندارند و  سعی کنید کار کابینت آشپزخانه خود را به تولید کننده کابینت بسپارید. واسطه های کابینت آشپزخانه زمان تحویل دقیقی را نمی توانند به مشتری بگویند و بد قولی ها همواره به این دلیل است.

من آشپزخانه کوچکی دارم که نور گیر کمی دارد، رنگ مناسب این فضا چه رنگی می باشد؟1401/9/19 14:42:37

برای فضا های کوچک و نورگیر کم بهترین رنگ رنگ های روشن می باشد این رنگ روشن می تواند سفید ، کرم ، شیری ، توسی روشن و غیره باشد که باید به کاشی ها و دکوراسیون منزل نیز همخوانی داشته باشد.

من قصد اجرا کابینت ترکیبی های گلاس با MDF را دارم قیمت آن چگونه باید محاسبه شود؟1401/9/19 14:43:55

ساده ترین راه برای محاسبه آن قیمت میانگین بین دو نوع کابینت می باشد . اما محاسبه دقیق تر آن بدین صورت است که جزء جزء هر سبک کابینت جداگانه محاسبه گردد. فرض کنیم تمام کابینت های زمینی های گلاس و تمام کابینت های دیواری MDF هستند که قیمت واحد کابینت های گلاس را جدا ضرب در قیمت ۶۰ درصد کابینت زمینی می کنیم و قیمت واحد کابینت MDF را ضرب در ۴۰ درصد کابینت دواری می کنیم.

توسط |1401/10/14 13:29:01آذر 19ام, 1401|

ثبت ديدگاه

برگشت به بالا