انواع شیر آلات سینک ظرفشویی

انواع شیر آلات سینک ظرفشویی

انواع شیر آلات سینک ظرفشویی ، شیر سینک ظرفشویی یکی از پرکاربردترین لوازم موجود در آشپزخانه می باشد که پاکیزگی محیط به کیفیت آن بستگی دارد. به همین دلیل در هنگام خرید شیر آلات باید به موارد مهم و زیادی توجه کرد.

برای شیر آلات سینک ظرفشویی طبقه بندی های مختلفی وجود دارد. آن ها را می توان از نظر جنس، قیمت، نحوه اتصال و مدل در گروه های متنوعی قرار داد.

روش و مکان نصب شیر آلات یکی از مهمترین دسته بندی های آن ها به شمار می رود. این گروه دارای سه زیر مجموعه است که شامل شیر آلات با اتصال به سینک ظرفشویی، شیر آلات با اتصال به صفحه ی کابینت و شیر آلات با اتصال به دیوار می شوند.

در ادامه ی این متن به ویژگی های هر گروه به صورت جداگانه می پردازیم.

شیر آلات با اتصال به سینک ظرفشویی

شیر آلات متصل به سینک ظرفشویی یکی از پرفروش ترین مدل های موجود در بازار هستند. تنوع در قیمت، نوع و جنس باعث افزایش محبوبیت آن ها شده است.

معمولا بر روى سینک ظرفشویى یک، دو یا سه حفره وجود دارد که این شیر آلات داخل یکى از آنها که  قرار می گیرند و بقیه به سیفون اوتوماتیک و جاى مواد شوینده اختصاص دارند. بر خلاف سایر مدل های موجود در بازار برای نصب این شیر آلات نیازی به تعویض سینک ظرفشویی نداریم.

انواع شیر آلات سینک ظرفشویی

شیر آلات با اتصال به صفحه ی کابینت

همانگونه که از نام این گروه مشخص است این شیر آلات را باید به صفحه ی کابینت (کانتر) متصل کنیم که باعث جلوه ی یکپارچگی دکوراسیون آشپزخانه می شوند.

شیر آلات متصل به صفحه ی کابینت مناسب نصب در آشپزخانه هایی با سینک زیر سنگ کورین هستند. محل قرار گیری این شیر آلات را باید هنگام طراحی کابینت آشپزخانه تعیین کنیم.

قیمت کابینت

نکته ی قابل توجه در این شیر آلات این است که جهت نظافت به فضایی در حدود یک بند انگشت در قسمت پشتی نیاز دارند. تنها مساله ای که در رابطه با این مدل وجود دارد انباشته شدن جرم و آب در فاصله میان شیر و دیوار است که با خشک کردن آن ناحیه می توان از این امر نیز جلوگیری کرد.

انواع شیر آلات سینک ظرفشویی

شیر آلات با اتصال به دیوار آشپزخانه

اینکه شیر آلات آشپزخانه ما به دیوار متصل شود باعث ایجاد تفاوت در چیدمان شده و به آن نمایی کلاسیک می دهد.

در شیر آلات متصل به دیوار معمولا دو شیر جهت تنظیم آب سرد و گرم وجود دارد. فاصله ی میان سینک و شیر اهمیت فراوانی دارد. به عبارت دیگر این فاصله باید استاندارد باشد به طوری که آب به اطراف پاشیده نشود و مستقیما داخل سینک بریزد.

پس از انتخاب این مدل از شیر آلات باید به چند نکته توجه کنید. دیوار پشت سینک را در برابر سرما عایق بندی کنید تا بر کیفیت دمای آب تاثیری نگذارد.همچنین به ستون های تعبیه شده در دیوار آشپزخانه  توجه کنید زیرا امکان نصب شیر آب بر روی ستون وجود ندارد

انواع شیر آلات سینک ظرفشویی